Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową

FAQ

Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

 

Q: Czy sprzedawane towary są nowe i oryginalne?

A: Oczywiście. Wszystkie towary, które sprzedajemy są fabrycznie nowe i oryginalne. Pochodzą ze sprawdzonego i legalnego źródła. Sprzedażą zajmujemy się od ponad 12 lat, wyróżnia nas doświadczenie w branży, liczba zadowolonych Klientów i ich pozytywnych opinii.

 

Q: Czy sprzedawane na stronie towary objęte są gwarancją?

A: Tak. Okres gwarancji jest zależny od producenta. Na zegarki Casio jest 36 miesięcy gwarancji, na pozostałe marki zegarków/towarów są to 24 miesiące. Naszym Klientom, oferujemy gwarancję naszego sklepu. Jest to rzetelny, bezpieczny i wygodny sposób serwisowania zegarków.

 

Q: Czy jest możliwość zakupu części zamiennych (paska, bransolety, itp.) do zegarków?

A: Nie zajmujemy się sprzedażą części do zegarków.

 

Q: Czy jest możliwość wykonania graweru na zegarku? Czy grawer wpływa na gwarancję? 

A: Oczywiście, istnieje możliwość wykonania graweru na zamówionych zegarkach*. Grawer nie powoduje utraty gwarancji. Grawer uniemożliwia dokonanie zwrotu. Więcej informacji dot. usługi grawerowania dostępnych jest w zakładce "Grawerowanie ". 

*w zależności od tworzywa z jakiego wykonany jest dekielek zegarka

 

Q: Czy jest możliwość skrócenia bransolety w zegarku? Czy wpływa to na gwarancję?

A: Nie zajmujemy się skracaniem bransolety, ponieważ nie da się dopasować długości bransolety do ręki na odległość.  Nawet po podaniu obwodu nadgarstka, zegarek będzie inaczej leżał na ręce. Uważamy, że najlepiej jest udać się do pobliskiego zegarmistrza, który bezproblemowo wykona tę usługę.  Bransoleta nie jest objęta gwarancją, więc skrócenie jej, nie powoduje utraty gwarancji.

 

Q: Czy mogę zwrócić zegarek i kiedy otrzymam wpłaconą należność?

A: Tak, towar zakupiony na odległość można zwrócić w ciągu 14 dni od daty otrzymania przesyłki bez podania przyczyny. Zwroty realizowane są na bieżąco, przeważnie jest to kwestia 2-3dni roboczych. Maksymalny termin na zrealizowanie zwrotu wynosi 14 dni, od momentu otrzymania przez nas przesyłki.

 

Q: Czy stracę gwarancję na zegarek jeżeli wymienię baterię w innym punkcie usługowym?

A: W przypadku wyczerpania baterii, można wymienić ją u pobliskiego zegarmistrza. Nie powoduje to utraty gwarancji, gdyż bateria nie jest objęta gwarancją. Należy pamiętać, że niektóre modele zegarków posiadają panele słoneczne, (zazwyczaj na tarczy lub kopercie znajduje się informacja: SOLAR POWERED, TOUGH SOLAR, SOLAR, ECO-DRIVE), które ładują akumulator poprzez kontakt ze słońcem/światłem sztucznym. W przypadku, kiedy zegarek przestanie działać, należy jak najszybciej wystawić go na działanie światła/słońca -polecamy parapet okienny. Ustawić zegarek tarczą w stronę szyby. Jeżeli posiada koronkę, należy ją wyciągnąć do końca, co przyspieszy ładowanie. Czas ładowania jest zależny od pory roku i stopnia nasłonecznienia.

 

Q: Czy jest możliwy odbiór osobisty?

A: Jest możliwy odbiór osobisty. Nie jest to sklep, tylko biuro i nie mamy towaru na miejscu, tylko na magazynie. Proszę złożyć zamówienie w naszym sklepie www.crazytime.pl jako sposób dostawy, proszę wybrać „Odbiór osobisty” -zamówienie można opłacić z góry przelewem, lub przy odbiorze -płatność tylko gotówką. Kiedy zamówienie będzie gotowe do odbioru, będzie wysłana informacja mailowa. Jest to preferowany proces zakupu, który gwarantuje rezerwację produktu. Ewentualnie, w dniu odbioru, proszę zadzwonić minimum godzinę przed przyjazdem (nr kontaktowy: 500310488) i podać wybrany model, wtedy można przyjechać i kupić produkt na miejscu. Adres do odbioru to Katowice, ul. Słoneczna 4, ostatnia klatka na I piętrze. (Budynek TAYAMA, wjazd samochodem od ul. Iłłakowiczówny przez szlaban, wejście pieszo przez dyżurkę ochrony). Pracujemy od poniedziałku do piątku, od godziny 9:00 do 16:00.

 

Q: Czy zegarek jest wodoszczelny?

A: Zegarki cechują się różną klasą wodoszczelności , która przedstawia się następująco:

WR / Water Resist / Water Resistant lub brak oznaczenia klasy wodoszczelności, oznacza że zegarek nie jest wodoszczelny i mogą ulec uszkodzeniu/zalaniu nawet poprzez zachlapanie.

30M / 3ATM / 3BAR  - przypadkowy kontakt z wodą, lekki deszcz , zachlapanie (np. mycie rąk)

50M / 5ATM / 5BAR  - przypadkowy kontakt z wodą, lekki deszcz , zachlapanie (np. mycie rąk).
Tylko w zegarkach Casio ta klasa wodoszczelności pozwala na pływanie w zegarku.

100M / 10ATM / 10BAR  – możliwe jest pływanie w zegarku

200M / 20ATM / 20BAR  - możliwe jest pływanie i nurkowanie w zegarku

300M / 30ATM / 30BAR  - możliwe jest pływanie i nurkowanie w zegarku

Powyżej 300M / 30ATM / 30BAR  - możliwe jest profesjonalne nurkowanie.

Wiele osób myli klasy wodoszczelności z ilością metrów, do których można zejść pod wodę. Jeżeli na zegarku widzimy oznaczenie 30M bądź 30 METERS nie oznacza to, że w zegarku można zejść 30 metrów pod powierzchnię wody. Oznaczenie 30M/WR30 /3ATM/3BAR jest poparte badaniami w warunkach laboratoryjnych, w których działa ciśnienie statyczne. Jeżeli rzucimy zegarek do basenu i znajduje się on w całkowitym bezruchu, działa na niego ciśnienie statyczne. Kiedy mamy zegarek na ręku pod wodą i ruszamy nią -wywołujemy dodatkowe ciśnienie dynamiczne. Ruszając ręką pod wodą, czujemy opór wody. Tak samo „odczuwają” to uszczelki, które zamieszczone są w zegarku. Pod samą powierzchnią wody, jednym ruchem ręki jesteśmy w stanie wywołać na zegarek takie samo ciśnienie, jak byłby on zanurzony w bezruchu na głębokości kilkunastu metrów lub głębiej. Ze względu na to, że znajdując się pod wodą, wykonujemy ciągłe ruchy rękami, wywołujemy znacznie większe ciśnienie dynamiczne, niż w przypadku, gdyby był on w całkowitym bezruchu.

 

Q: Gdzie mogę znaleźć instrukcję obsługi do zegarka?

A: Ze względu na naszą dbałość o środowisko, instrukcja obsługi w j. polskim wysyłana jest mailowo.

 

Q: Czy jest możliwość wysyłki za granicę?

A: Tak, wysyłamy zamówienia do krajów należących do Unii Europejskiej. Zamówienie musi być z góry opłacone.

pixel